12:06 PM

Selamat Tahun Baru...

Happy New Year!!
Selamat Tahun Baru!!
Rasa sekejap sangat tahun 2009 meninggalkan aku...
Rasa mcm baru semlm je msuk tahun 2009...
Alih-alih...arinie dah masuk 2010...
Banyak kenangan terukir sepanjang tahun 2009...
Pahit...Manis...Suka...Duka...Tangis..Tawa...
Kesemuanya bercampur aduk sepanjang tahun lepas..
Namun..kehidupan tetap diteruskan walau apapun yg berlaku...
Aku mungkin tidak melalui detik-detik sesukar rakan-rakanku yg lain...
Ada yg mempunyai masalah itu...masalah ini...yg mungkin x perlu aku ceritakan di sini..
Bagi aku...semua itu adalah kehidupan...
Kehidupan yg perlu ditempuhi oleh setiap insan...

Ketika aku mengimbau kembali kenangan-kenangan lalu...
Aku kadang kala tersenyum sendirian..
kadang kala juga terasa sedih...
terdapat beberapa kenangan pahit yg mungkin x dpt aku lupakan...
dan mungkin akan menjadi pengajaran kepada aku for the rest of my life...
Dengan kedatangan tahun 2010 nie..
Aku harap..
Aku dapat menjadi anak yg soleh kepada mama dan abah..
Aku dapat menjadi adik dan abang yg baik kpd 2 adik beradik aku..
Aku dapat menjadi pelajar yg rajin dan cemerlang..(hrp2 laa)
Aku dapat menjadi teman yg terbaik kpd rakan2 yg lain...
Aku dapat menjadi insan yg sempurna kpd semua...
TAPI...mana ada yg sempurna melainkan-NYA...kan??
But..I'll try my best...
Sekian saja buat kali nie...semoga bertemu lagi...


p/s: the real life is going to start soon...

5 comments:

Nanan said...

hepi new year! :)

Ayuni said...

hepy new year! =)

have a wonderful life ahead.

MohdIzwan said...

inan: happy new year!

ayuni: Happy new year too..thanx 4 da wish fren..

norfaridahanum said...

happy new year =)
truskan menulis

MohdIzwan said...

Anum: thanx...insyaAllah...selagi nafas tidak terhenti..aku akan terus menulis...hahaa...