11:21 AM

Merdeka! Merdeka! Merdeka!


Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Merdeka! Merdeka!
Tetaplah merdeka
Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Hari yang mulia
Hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warga negara
Ramai-ramai menyambut hari merdeka
Merdeka!
Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh
Hari mulia negaraku merdeka

Merdeka...Merdeka...Merdeka...
MERDEKA!

Hari nie tanggal 31 Ogos 2010
Merupakan ulangtahun ke-53 Malaysia Merdeka...
Diam tak diam..
dah 53 tahun kan negara kita nie merdeka...
Tapi..apapun..
Hakikatnya..
Merdekakah kita??
Kita mungkin bersemangat melaungkan
Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Tetapi..tanpa disedari..
Kita masih dijajah...
Bukan dr segi fizikal...
Tetapi mental kita yg dijajah...
Oleh itu, marilah kita sama2...
berganding bahu..
dan sedar serta peka terhadap perkara di sekeliling kita..
Jgn lah kita alpa dan leka dgn tipu helah dunia...
Semoga kita dpt hidup kekal aman, harmoni dan sentosa...InsyaAllah...

p/s: bulan Ramadhan hampir smpi ke penghujungnya...Syawal pula kunjung tiba..
Read More ..
6:21 AM

Kesibukan melanda

Waa...lama nya x meng'update blog..
Last update rasa2 nya waktu awal2 bulan puasa aritue...
Sedar x sedar...arinie dah 14 ari puasa...
Dalam waktu 2 minggu kt kampus nie..
Macam2 benda la jugak telah berlaku...
Dan mcm2 jugak benda bakal berlaku (yg berada dlm peracangan)
Okay..entri kali nie...x byk kot bnda nk tulis..
just nk tulis apa yg telah berlaku beberapa ketika kebelakangan ini...


1. Menyambut Ramadhan di kampus...(bersahur...berbuka bersama2 rakan dan taulan di kolej)

2. Sibuk dengan mid semester exam (padahal satu paper je) dan juga quiz..

3. Juga sibuk dengan assignment dan workload yg perlu di hantar selepas raya nnt..

4. Sibuk lagi dengan latihan yg perlu dihadiri juga pada bulan puasa..(penat2)

5. Lagi-lagi sibuk dengan urusan peribadi setiap hari..

6. Haa...sibuk jugak la dengan kerja2 organisasi di kolej kediaman...

Wahh..byk sungguh yer 'kesibukan' di dalam ayat2 di atas...
Harap2 la dpt menyelesaikan semua kerja yg telah dinyatakan...


"Ya Allah Ya Tuhanku..
Kau kurniakanlah kekuatan kepadaku..
Supaya aku dapat menempuh segala dugaan dan cabaran-Mu..
Tambahan pula di bulan Ramadhan yg penuh barakah ini..
Semoga aku beroleh keberkatan dari-Mu Ya Allah..
Engkaulah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..
Amin"

p/s: x sabar nk balik raya... :)

p/s/s: Selamat menyambut Hari Kemerdekaan yg ke-53..
Read More ..
5:54 PM

Aku rindu akan kamu~

Walau baru beberapa jam kt UUM..
Aku dh mula rindu kn nya..
Aku rindu akan senyuman nya..
Aku rindu akan gelak tawa nya..
Aku rindu akan gelagat nya..
Aku rindu akan perlakuan nya..
Namun..apa yg boleh aku lakukan??
Aku hanya mampu menatap gambar mu..
Aku hanya mampu melihat dlm mimpiku..
Tiap saat..
Tiap waktu..
Aku pasti akan merinduimu..


Di kala aku merindui..
Gambarmu menjadi pengubat..
Suara mu tidak lagi dpt ku dengar..
Telatah mu tidak lagi dpt ku lihat..
Namun..
Aku redha..
Aku redha dgn ketentuan ini..
kerana..
Aku yakin..
dengan izin Allah..
Aku dapat bertemu dgn mu lagi..
Oh Balkis..
Abang rindu padamu..


Si kecil Nor Laila Balkis

Her expressions...

Another faces of her...


p/s: Ini lah kejutan yg aku terima waktu balik umah aritue...seorang adik baru... :)
Read More ..
9:25 PM

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Dari Abu Ayyub al-Anshari r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:"Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan, kemudian diiringinya dengan puasa enam hari di bulan Syawal, maka yang demikian itu seolah-olah berpuasa sepanjang masa." (Hadis Riwayat Muslim)

Alhamdulillah..
Aku bersyukur ke hadrat Ilahi
kerana dipertemukan lagi dengan Ramadhan pada tahun ini..
semoga dengan kedatangan Ramadhan ini..
Segala amalan kebaikan dapat ditingkatkan..
dan segala amalan kejahatan dapat ditinggalkan..
Semoga kita beroleh keberkatan di bulan yg mulia ini..
InsyaAllah...


p/s: dpt bersahur dan berbuka bersama keluarga tercinta..

Read More ..
10:55 PM

Holiday~

Holiday..
itulah ungkapan yg pling sesuai utk aku waktu nie..
Aku sedang bercuti..
cuti selama beberapa hari..
Aku mengambil keputusan utk melakukan beberapa perkara..

Antaranya:-

Pertama
Balik ke rumah dan bertemu mama, abah dan keluarga

Status: DONE!!

Kedua
Nak makan durian

Status: DONE!!

Ketiga
Bertemu tok dan tokwan di kampung

Status: DONE!!

Keempat
Menyambut Ramadhan bersama keluarga

Status: INCOMING!

Okey...rasanya tue je kot mission2 yg nk dijalankan waktu holiday nie..
Apa pun..esok dah nk puasa..
Alhamdulillah...dapat berjumpa lagi dgn Ramadhan kali nie..
bersyukur kerana dipanjangkan usia hingga ke hari ini..
Semoga dpt meningkatkan amalan pada bulan yg mulia ini..



p/s: mendapat kejutan ketika pulang ke rumah...apakah ia??mungkin akan muncul di entri2 selepas nie...
Read More ..
8:03 AM

Hari bersuka ria~

Selasa lepas..pegi bersuka ria bersama rakan-rakan..
aktiviti ini diadakan bertujuan utk merapatkan ukhwah sesama kami..
aktiviti nie disertai oleh rakan2 TEYL 2...
walaubagaimanapun...ada yg x dpy join sbb masalah tertentu..
namun begitu, aktiviti nie tetap meriah..
dan aktiviti nie jgk sgt best...
hang out beramai2 dan bermain2...
lokasinya adalah di The Carnivall, Sungai Petani..



Sebelum bertolak..breakfast dlu kt Kg. Darat..

Isi angin tayar dlu..

Konvoi kereta ke Sungai Petani..

Singgah sebentar di Hentian Gurun for some refreshment..

Sebelum masuk di The Carnivall

Aktiviti memanaskan badan.

Lepas abeh sukaneka..makan tengahari beramai2..

Setelah puas n penat bermain..kami pon pulang..

Bergambar di pintu masuk sebelum pulang..

Destinasi seterusnya..KFC Jitra...makan beramai2...smbil berborak2..

Family Day TEYL 2..


p/s: Looking forwars for another activity after this..
Read More ..
1:10 AM

Konsert Pahlawan & Pembebasan Gaza

UUM telah menganjurkan Konsert Pahlawan & Pembebasan Gaza..
Butir-butir konsert adalah seperti berikut...

Tarikh: 1 Ogos 2010
Masa: 9.00 - 12.00 mlm
Tempat: Dewan Mas

Nie ada sedikit sebanyak gmba waktu konsert tersebut..


Persembahan pembukaan oleh Kumpulan Utama..

Ar-Rayyan.

Persembahan oleh artis Pusat Budaya.

Persembahan oleh artis Pusat Budaya.


Nasyid oleh Kump. Utama

Iwan AF8

Maulana AF8

Kumpulan Firdaus

Akim AF7

Kumpulan Rabbani

Sumbangan kepada Tabung Gaza.

p/s: dh lme x update blog...huhu..
Read More ..