11:15 PM

Percutian Idaman

Percutian idaman.
Setiap orang mesti ada percutian idaman yg tersendiri kan..
Begitu juga aku..
Percutian nie..memang dah la diimpikan..
Tapi..rasanya kos untuk percutian nie bukanlah kecil..
Jadi..kena la kumpul duit dr sekarang utk pergi melancong nie..
*Pergi mengerjakan Haji di Mekah tidak termasuk dlm nie sbb ia berada dalam kategorinya tersendiri..Begitu juga umrah dan ziarah..
Ini merupakan antara percutian impian aku..


Okeh..yang pertama Disneyland..Tak kisah la Disneyland kt mana2 pon..Kalau kat M'sia ada..pegi jgk..Mcm best je tgk kt dlm tue..boleh main mcm2..boleh jmpa karektor2 Disney..dan lain-lain laa..Kalau dpt pegi yg kt Orlando, Florida pon ok jgk..Disney World..The largest 'Disneyland'...tue mau 4 ari 4 mlm x abeh pusing..hehee..


Yang seterusnya ialah Paris..tak tau la kenapa rasa nak pegi Paris nie..Maybe sbb jeles kot akak aku penah smpi sini..Jeles beb..jeles..die muda2 dah smpi sana..Jadi..aku pon nk ke sana jgk laa..Nak naik Eiffel Tower nie..nak jalan2 kt sna..tp..currency perit sikit la..huhuu...


Kemudian, percutian idaman seterusnya ialah nak pegi Australia..ada org ckp Australia nie takde mnde pon..tapi..tak kisah laa..nak pegi jgk..nak melawat negara orang..Nak pegi melawat mercu tanda diorg..Opera House..apa la yg ada kat situ yek..


Last but not least, Universal Studios. Nie pon nak pegi jgk..Tempat2 berkonsepkan mcm nie..rasa teruja je nk pegi..Tak kisah jgk la U.S kat mana2 pon..Yg plg dekat yg dok ada..Kat Singapore laa..mungkin satu ari nnt akan smpi la kt sana kot..InsyaAllah..


Actually, banyak lagi tpt2 yg menjadi percutian idaman..Nak senaraikan semua..memang tak muat la page nie..hahaa..Antara tempat lain yg nak pegi..Korea..China..Dubai..U.K..dan mcm2 lagi laa...apa pon..impian tue mesti ada..supaya menjadi pendorong utk direalisasikan..Tak gitu??

p/s: Kalau dpt further study kt oversea pon ok jgk..Belajar sambil berjalan2 di tempat org..*antara matlamat lain..walaupun 1st degree pon tak dpt lg..hehe...


Read More ..
10:35 PM

Misi Tak Berapa Mustahil: Kejayaan

Alhamdulillah..
setelah persiapan yg telah dilakukan tempoh hari..
Setelah jerat dan juga peralatan dipasang..
Jerat di pasang di tempat yg strategik..
Dan..
Alhamdulillah..
jerat telah mengena...
Tapi..
hanya anak kijang yg masuk jerat..
ingatkan nak cari bapak kijang..
takpe laa...
len kali la plak..
Apa pun..
anak kijang sudah selamat di dalam kandangnya... :)
Nak tgk anak kijang??



Inilah anak kijang saya... ^_^

Close up sket..


Read More ..
2:38 PM

Misi Tak Berapa Mustahil: Persiapan

Persiapan yg rapi perlu dilakukan..
Tak boleh tersalah langkah..
Perlu dipastikan kelengkapannya adalah cukup..
Supaya tidak menyesal di kemudian hari..
Impian yg telah lama disemat..
Harap2 dapat dicapai..
dengan segala usaha yg telah dilakukan...
Kelengkapan berburu hampir lengkap..
Jerat akan mula dipasang..
dan menunggu mangsa terkena jerat...
Semoga berjaya..
Dalam misi..
"MEMBURU KIJANG"

Read More ..
2:06 PM

Review: Puncak Mutiara Cafe

Semalam pegi makan di Puncak Mutiara Cafe..
Sempena meraikan hari ulangtahun kelahiran Mama..
All food is sponsored by Kak Sha..
Kami hanyalah pergi ke sana dan makan satu keluarga.. :)
Nie cite sikit la pasal cafe tue..


Puncak Mutiara Cafe nie terletak di Sungai Pelet..
Mula2 ingat Sungai Pelek..Rupa2nya Sungai Pelet..
Sungai Pelet nie pulak kat mana?
Kalau tak silap...ia terletak berdekatan di kawasan Penanti..
Kalau ikut highway BKE..dlm 15 minit after exit 'Kubang Semang' dah boleh sampai..
Cafenya terletak agak jauh ke dalam kampung..
Dari tepi jalan mmg tak nampak..of course..
Tempat ruang parking..byk disediakan..
insyaAllah muat utk menampung kapasiti pelanggan yg datang..
Sesampainya di hadapan cafe..
Akan disambut oleh pekerja/pelayan restoran..
dan dia akan membawa kita ke tempat duduk yg bersesuaian..
ikut kapasiti berapa ramai orang yg datang..
So..lepas order..akan dibekalkan dgn sekeping kad..
macam kad kredit..gunanya kad ini adalah utk pembayaran kelak..
hanya bwk kad tue ke kaunter cashier..dan cashier swap..dan terteralah jumlah yg perlu dibayar..
Kat sini jgk ada kandang kambing yg boleh dilawati..
ada pelbagai spesis kambing kat kandang nie..
arnab pon ada jgk..
bukan takat kambing dan arnab je...burung unta pon ada..
Masakannya boleh dikatakan sedap laa..
Up to standard laa...
Kiranya..kalau sapa nak makan daging kambing ka..
arnab ka..burung unta ka..rusa ka..boleh la datang sini...
Restoran nie jgk pernah dikunjungi oleh 'Jalan-jalan Cari Makan'
Kalau nak tau lebih lanjut..
Boleh layari laman sesawang restoran tersebut kat sini.
nie beberapa gmbr yg sempat di'snap'


Papan tanda di tembok pintu masuk..

Cendawan puncak Mutiara..a must try menu..

Nasi Beriani set..didatangkan bersama segelas jus buah..

Nasi beriani Kambing Grill...sedap..(this is mine..)

Lamb chop..

Kambing di dalam kandang..

Reban untuk arnab..

Tempat burung unta berteduh..

Kemudahan surau juga disediakan di sini..

Tengok la size kucing nie...besar sungguh...mmg kenyang la dia dok kat restoran nie...orang nak bagi tulang2 sisa...TAK LAYANNN~~

Read More ..
9:33 AM

Advertisement: Simpanan Emas

Emas..Emas..Emas..
Sapa tak tau apa itu Emas? Sila angkat ibu jari..hehe..
Kanak-kanak yg belum mumaiyiz mungkin la tak tau apa itu emas..
Kalau die jmpa pon..pegi lempar dlm longkang je..
Mak ayah maupun sedara kpd kanak-kanak itu mungkin tahu..
Ya..emas adalah sesuatu yg bernilai..
Itu semua org tau..
Dari zaman para Nabi dulu..
sampai la sekarang...emas adalah sesuatu yg sgt bernilai..
Jadi..apa je keistimewaan Emas nie??


Ermm..byk function emas nie..
Kalau tgk skrg nie..
Emas menjadi semakin hangat diperkatakan..
Dalam surat khabar ada..dlm TV pon ada..
Kat blog2..
Ramai la yg sembang pasal Emas nie..
Kat sini nak tekankan bahawa..
EMAS MERUPAKAN SIMPANAN YG BAIK..
Emas boleh menjadi pelindung kepada kebocoran kewangan kita..
Harga emas meningkat saban tahun sejak 10 tahun lepas..
Untung la sapa yg dah ada emas tue..
EMAS mahal la..tak mampu beli..
Mahal??ya betul..Emas tak pernah murah..
Tapi seberapa mahal ia adalah mahal?
dulu2..RM30/g org kata mahal..
lepas tue..RM80/g juga mahal..
lepas tue..RM120/g mahal juga..
lepas tue..RM160/g..mahalnye..
Sekarang? RM197/g..lagi mahal..
Taun depan?..tahun2 seterusnya?? Mungkin lebih mahal lagi..
Jadi..memang emas sentiasa org kata mahal..
Jadi..jika ada simpanan tue..
Boleh la di'convert'kan kepada Emas..
Tak rugi pon sebenarnya..
Dalam keghairahan org menyimpan Emas nie..
Ada pihak yg tak bertanggungjawab buat skim Emas yg pelik2..
Jadi..diharapkan tak terpengaruh la yer...
Pastikan beli emas..dapat emas kat tangan.. :)
Belilah Emas dgn Ilmu..
InsyaAllah takdak masalah..


Kalau dpt seketul nie..best nie... :)

p/s: Kalau nak maklumat lebih lanjut, boleh hubungi sy terus..atau nak mail pon boleh.. miar_88[at]yahoo.com ^_^
Read More ..
9:48 PM

The End

Alhamdulillah..
Today, 11.11.2011..
Finally I've finished my final exam..
I just left another one semester..
Before I finish all together 6 years..
Pheww...what a very long time...
Till then..
Bye2..

Read More ..
1:17 AM

Bisikan Hati

Hingga satu tahap..
Aku terfikir..
Apakah matlamat yg ingin dicapai selama ini..
Apakah haluan yg ingin dituju..
Apakah aku bersedia menghadapi dunia sebenar di luar sana..
Apakah yg aku peroleh selama aku belajar..
Apakah kepentingan sekeping kertas yg dinamakan 'IJAZAH'
Apakah peperiksaan yg diambil itu penting..
Adakah perlu peperiksaan pada hakikatnya..
Apa yg aku harapkan..
Aku memperoleh keredhaan Allah..
Diberikan kekuatan utk menghadapi dugaan-Nya..
Diberikan keimanan yg tggi oleh-Nya..
Diberikan kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Itu yg aku harapkan..

Read More ..