8:29 AM

Just A Moment

*Uhuk...Uhuk...
Dh berhabuk plak blog nie..
Agak lma la x berupdate..
Bkan tanak update...tp..x berkesempatan..
Byk bnda nk kne buat lately..
So far...my life is good..
Just I mentioned above...I'm just quite busy..
Bz sket je laa...xde la byk sgt...
Beberapa mggu lpas..
Aku jd photographer sambilan kjap...
Shoot utk event Karnival 3K anjuran Pusat Budaya dan Seni UUM..
Jang ngan Ivan pon join gk..
Dpt pegi satu event je utk shoot..pertandingan nasyid...
Then...Jumaat lpas..aku running satu projek..
The very first projek as I'm one of the JPM for my DPP..
"Tarian 1Malaysia Kolej Sastera dan Sains 2010"
itulah nama projek diberi...
Alhamdulillah...semua berjalan dgn lancar..
Thanx to all the AJK's yg banyak membantu...
dan tidak lupa kepada semua peserta yg mengambil bahagian...
Thanx for ur support...
Kalau ada masa..nnt kta buat lg yer... ^_^

Another thing...last week jgk elaun masuk..
Alhamdulillah...
Setelah sebulan mengikat perut...guna duit seminimum mugkin..
Finally msuk la jgk..
Jumlah nye xde la byk pon... RM++++.++ jer.. :)
Aku bersyukur...
Duit dh simpan sket dlm simpanan len...tnk la guna semua...
The balance..akan digunakan dgn sebaik2nya...InsyaAllah...
Ermm...semlm pegi me'reward' kan diri...
Pegi Jitra..mkn dinner mahal sket...
Sket je...x byk...mkn kt Secret Recipe...
Pegi ngan Bezek...Paan n Efa...
Hurmm...rasanya tue je kot utk kli nie...
Bubbye~


Jang + Ivan

Kumpulan Utama dr UUM...

Kump dr IPGM P.Pinang (P)

Kumpulan dr IPGM P.Pinang (L)

It's me... ^_^

Warga YAB...

Overall hadirin hadirat yg hadir utk Tarian 1Malaysia..

The Annoying Face.."Ey..sudu nie mcm utk potong roti je" (padahal tgh pegang pisau utk potong ayam tue...canteekk~~)

-Mereka-

Menu 1.

Menu 2.

Menu 3.



p/s: credit to Hakim utk gmba Tarian 1Malaysia...
Read More ..
10:47 PM

Hanya PadaMU

Ya Allah
Aku hamba yang hina ini memohon kepada-Mu
Kau kuatkanlah hatiku
Kau tabahkanlah hatiku
Kau kentalkanlah hatiku
Aku memohon ke hadrat-Mu Ya Allah
Kau berilah kekuatan kepada diriku
Kau berilah keampuhan iman terhadap-Mu
Kau kurniakanlah kepadaku rahmat dan rahim-Mu Ya Allah
Aku memohon kepada-Mu
Moga Kau jauhkanlah anasir2 jahat yang mendekatiku
Kau hindarkan aku dari segala dosa dan maksiat kepada-Mu
Aku tidak sanggup lagi menghadapi semua ini lagi Ya Allah
Tetapi sekiranya Engkau telah mentakdirkan ujian ini kepadaku
Aku redha Ya Allah
Aku terima dengan hati yang terbuka Ya Allah
Namun, hati kecilku tetap meronta-ronta
agar dilepaskan dari belenggu ini Ya Allah
Aku bermohon kepada-Mu Ya Allah
Engkau lah Yang Maha Pemurah dan lagi Maha Mengasihani
Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong
Amin~


Read More ..
5:55 PM

Pilihan!

Pilihan...
Yurp...sumer org ada hak untuk memilih...
Begitu jgk aku..
x terkecuali daripada membuat pilihan...
pilihan yang ada pula..tidak lah byk..
namun begitu..begitu sukar utk ku membuat pilihan..
Dek kerana memilih sesuatu... *yang bukan pilihan aku
Aku terpaksa mengorbankan pilihan yg lain..
Alangkah sedih dan pedih nya hati...
Anyway...dh x leh wat apa pon...
Aku harus terima...
N life must go on...
Aku harap..
Aku mempunyai pilihan yg lain pada masa2 akan datang...
Dan aku berharap..
tiada halangan yg perlu aku tempuhi bagi memenuhi pilihan itu...
Sekian.

p/s: membuat pilihan memang amat sukar..


Read More ..
1:06 AM

Lost

Tgh dok surf2...jmpe la poem nie...



"I don't understand
why is life so complicated.
they like you, they don't
they appreciate you ,they don't
they care about you they don't
how am i supposed to know ?
sometimes i realize that i am special and loved and sometimes i am lost.
Because i am too shy to understand this.
the pain of the past is still in my head.
what should i do?"

by,
Gloria Tamaniya


Read More ..
12:31 AM

Fast Update~

I want to have a new post..
But I dun really know what to write..
Ermm..entri sblm nie pon mcm apa ntah..
I dun think people understand and get the message..
Maybe it just me who understand the story..
Sbb cte tue aku yg reka..hehee...
Anyway..
My life is going to be a bit busy after this..
I've to manage some work in college..
And also at the same time..
Take part in some uni activities...
Xpe laa..itu la idop di universiti...kn??
If I were in the institute...I may not get all these opportunities...
I'm thankful for all of these...

One more thing...
everyone is talking about the allowance...
Yes..I do crave for the allowance too...
I got many things to do..
I got many plans to be fulfilled..
Xpe laa..sabar dan tabah je laa...
I just can wait n see...
Yer laa..nk boley buat apa??
Dah duet tue pon x msuk lg kt sne..
Mcm mna nk msuk kt ktrog kan??
Hurmm...just wait...
I hope that all my friends can survive this...
Jgn ada dikalangan kami yg pegi dlu dek kerana tiada wang....(nauzubillah)
Sabar yer kawan2!!!(utk aku jgk)


p/s: feel so lonely~~
Read More ..
1:53 PM

Kisah Dongeng Rakyat

Pada suatu masa dahulu..tinggal seorang pemuda kampung bersama ibu bapanya di sebuah rumah di Kampung Cena'am..Pemuda itu bernama Jaguh..Ayahnya bernama Pak Seman dan maknya bernama Mak Kuntum..Pak Seman bekerja sebagai seorang nelayan manakala Mak Kuntum merupakan seorang surirumah tangga sepenuh masa..Jaguh pula hanya melakukan kerja kampung kecil-kecilan seperti memungut kelapa, mencuci sampan dan sebagainya..Walaupun kehidupan mereka sekeluarga kelihatan susah, mereka tidak pernah bersungut malah bersyukur kerana mempunyai keluarga yang bahagia..Pada suatu hari, ketika Jaguh sedang memotong rumput di rumah Pak Tua, dia terfikir untuk mengubah nasib keluarganya..Dia berhasrat untuk menjadi kelasi kapal dan merantau ke dunia lain dan berharap agar nasib keluarganya dapat diubah..Ketika pulang ke rumah, dia menceritakan hasrat hatinya itu kepada kedua ibubapanya dan mereka hanya mengiakannya..Tidak lama kemudian, sebuah kapal besar telah berlabuh di pantai berhampiran dengan rumah Jaguh..

Tanpa berlengah, Jaguh telah pergi ke tepi pantai untuk melihat siapakah gerangan milik kapal itu..Jaguh bernasib baik kerana telah ditawarkan untuk menjadi salah seorang kelasi kapal itu..Alangkah girang hatinya apabila mendapat tawaran itu..Segala persiapan telah dilakukan dan Jaguh pun menaiki kapal tersebut dan menjadi salah seorang kelasi dalam kapal tersebut..Jaguh merupakan seorang kelasi yang sangat rajin..Segala tugas yang diberikan kepadanya akan disempurnakan dengan segera..Nakhoda kapal tersebut amat menyayanginya..Pada masa yang sama, kelasi-kelasi kapal yang lain tidak berpuas hati dengan keadaan ini..Lantas mereka telah merancang sesuatu agar Jaguh tidak akan mendapat layanan yang istimewa..Mereka bermula dengan menyisihkan Jaguh daripada pelbagai aspek..Mereka tidak melayannya dengan baik..Malah mereka sanggup untuk memfitnah Jaguh dan menceritakan hal-hal buruk kepada Nakhoda kapal..Akhirnya..Nakhoda kapal mengambil keputusan untuk membuang Jaguh dari kapal tersebut..Jaguh akur dengan keputusan itu..Lalu, dia diberikan sebuah sampan kecil untuk dinaiki dan Jaguh diturunkan dari kapal tersebut..Alangkah sedihnya rasa hati Jaguh..Selama ini dia begitu bersungguh-sungguh berhempas-pulas melakukan semuanya dan pengakhirannya, dia dibuang begitu sahaja..Dia merasakan bahawa pengorbanannya selama ini tidak dihargai..Segala penat lelahnya dianggap tidak bermakna dan sia-sia..Dengan hati yang sedih, Jaguh pun menaiki sampan itu dan dia tidak ada hal tuju..Tiada sebarang petunjuk untuknya bagi kembali ke tempat asalnya..Jaguh redha..Dia hanya mengikut alunan ombak yang menghempas sampannya..Kini dia sedar bahawa dia bukan milik kapal itu..Kapal itu untuk orang-orang yang tertentu sahaja..Walau apapun yang dia lakukan untuk kapal itu, ianya adalah tidak bermakna dan tidak pernah dihargai..Sedih..Pilu..Segalanya bercampur baur..Tetapi..Apakan daya..Keputusan bukanlah miliknya..Tidak lama selepas itu, datang seekor burung undan hinggap di sampan Jaguh..Jaguh agak terkejut dan tidak menyangka bahawa burung itu sangat jinak dan tidak takut kepadanya..Burung itu akan membawakan makanan kepadanya pada waktu-waktu tertentu..Jaguh amat berterima kasih kepada burung itu..Kadang kala, ketika Jaguh teringat akan keluarganya atau ketika berada dalam keadaan berduka, burung itu akan datang menemaninya..Sejak pada hari itu,burung itu menjadi sahabat baik kepada Jaguh..Jaguh bersyukur kerana walaupun tidak dapat bersama-sama di dalam kapal itu, dia masih mempunyai burung undan itu sebagai kawannya..


p/s: cerita dongengan semata-mata...
Read More ..
12:06 PM

Selamat Tahun Baru...

Happy New Year!!
Selamat Tahun Baru!!
Rasa sekejap sangat tahun 2009 meninggalkan aku...
Rasa mcm baru semlm je msuk tahun 2009...
Alih-alih...arinie dah masuk 2010...
Banyak kenangan terukir sepanjang tahun 2009...
Pahit...Manis...Suka...Duka...Tangis..Tawa...
Kesemuanya bercampur aduk sepanjang tahun lepas..
Namun..kehidupan tetap diteruskan walau apapun yg berlaku...
Aku mungkin tidak melalui detik-detik sesukar rakan-rakanku yg lain...
Ada yg mempunyai masalah itu...masalah ini...yg mungkin x perlu aku ceritakan di sini..
Bagi aku...semua itu adalah kehidupan...
Kehidupan yg perlu ditempuhi oleh setiap insan...

Ketika aku mengimbau kembali kenangan-kenangan lalu...
Aku kadang kala tersenyum sendirian..
kadang kala juga terasa sedih...
terdapat beberapa kenangan pahit yg mungkin x dpt aku lupakan...
dan mungkin akan menjadi pengajaran kepada aku for the rest of my life...
Dengan kedatangan tahun 2010 nie..
Aku harap..
Aku dapat menjadi anak yg soleh kepada mama dan abah..
Aku dapat menjadi adik dan abang yg baik kpd 2 adik beradik aku..
Aku dapat menjadi pelajar yg rajin dan cemerlang..(hrp2 laa)
Aku dapat menjadi teman yg terbaik kpd rakan2 yg lain...
Aku dapat menjadi insan yg sempurna kpd semua...
TAPI...mana ada yg sempurna melainkan-NYA...kan??
But..I'll try my best...
Sekian saja buat kali nie...semoga bertemu lagi...


p/s: the real life is going to start soon...

Read More ..