3:34 PM

Ramadhan...Life...Assignment~~

Hari nie dah masuk hari ke-9 puasa...
Alhamdulillah...penuh lagi setakat nie... :)
dan harap2 nya...penuh la smpi ke penghujung...
Dh lma rs nya x update blog nie...
Arinie rs tergerak plak nk wat post...
So far...life mcm dah ok sket...
Last week was the worst week ever...
full of assignments...quizzes..and many more...
Luckily..our group has finished the shooting for Phonetic...
tue pon seharian gk la nk abeh...

A night before puasa...
kuar ke Jawi..jmpe kwn skola dlu...
dier skng stdy kt korea...n dier blk kjap ke sni...
so..aku pon amek la pluang nk jmpe dier...
lme gk la x jmpe dier...(pdhl last year kot br jmpe...tp kre lme la gk kn...)
tyme jmpe..borak2...test2 camera...maen2 camera...tue je...
the next day...blk UUM dah..
then otw blk..bkak puasa kt KFC Jitra...
Haa...lpas blk ke UUM nie laa...
life become very2 hectic...
Lpas satu...satu benda kna wat...
So..After finish some of it...
I felt a bit relief...
Lpas nie...ada lg la sket2 keja2 yg tggl..
And yg plg x ske ialah...
E-learning...(spe sokong aku angkat keyboard)
mcm2 sgt kne wat...tension je..
Rakan2 aku pon dh byk post psl bnde nie...
Rata2 nya...sumer x puas ati...hahaa...
Apa2 pon..ini antara keja yg tggl utk dilakukan lpas nie...
+ Article Morphology
+ Jurnal Review
+ VOA
+ Phonetics' Quiz
+ E-learning (poster,newsletter,webpage,presentation...lihatlah betapa byknya)
+ Presentation Phonetics
+ Presentation CM
+ Presentation P.E
+ Etc...Etc..maybe ada lg incoming....

So..bertabah lah yer...
Hadapilah dgn penuh tekun dan sabar...
tambah2 bulan puasa nie...
Moga2 peroleh rahmat dan keredhaan-Nya...

Nikon D80...with the speedlight...

Trying the grip on D80...mmg best...(Jang..U should have this gear...D80+grip+speedlight... :D )

Ketika berbuka puasa di KFC Jitra....
Read More ..
1:32 AM

Ramadhan Al-Mubarak...

This is the 120th Posting...
This post is actually just about Ramadhan..
Ramadhan kembali...
Semoga dengan kedatangan Ramadhan kali nie...
akan membawa seribu rahmat dan keberkatan kepada kita semua...
Selamat berpuasa diucapkan kepada semua pembaca blog...
dan juga kepada semua Muslimin dan Muslimat di seluruh dunia...
Marilah kita bersama-sama tingkatkan amal ibadah di bulan Ramadhan ini...
Rebutlah peluang yg datang hanya setahun sekali ini...
Jangan sia-siakan peluang ini...
Beramallah...
Beribadatlah...
Buat lah bersungguh-sungguh...
Beribadatlah dengan anggapan ini mungkin Ramadhan yg terakhir untuk kita...
Semoga kita peroleh rahmat dan keredhaan-Nya....
Amin..



Read More ..
12:41 AM

LIFE~~~

Life is so COMPLICATED...

I hate you...
But I love you...

I love you...
But I can't love you...

And that's LIFE...
Life is so COMPLICATED...


Read More ..
1:13 AM

~Boys Outing~

Ermm...entri kali nie nk cte pasal hari yg best...
Knapakah ianya best??
Sebab arinie kitorg berpeluang meluangkan masa bersama-sama...
Siapakah kitorg??
Kitorg ialah rakan-rakan sejantina yakni lelaki telah keluar bersama...
Ke mana destinasi kami?
Kami telah pergi ke Kuala Perlis...
Kami pergi untuk dinner bersama-sama...
Amatlah seronok dan enjoy sekali...
Ramai gk kitorg pegi...
Aku.Paan.Nuga.Apiz.Oper.Junk.Nik.[Bezek.Syamil.Jat.Efa.(berlainan tempat makan)]
Kitorg punya order bukan calang-calang...
Tgk pon takot...huhuu...
Dh abeh makan sumer...Burrpp..Alhamdulillah... :)
Time nk membayar, masing-masing selak dompet cari duet...hehee..
Ok la food dier...harga pon boley dikatakan berpatutan...
Di sini diletakkan sedikit gambar untuk tatapan semua... :)


Our main dish...Siakap Sweet Sour...Yummy...

Also our main dish...Siakap Bakar...Lazat...

And another main dish....Siakap 3 Rasa...Terangkat...

Masing-masing dh x sabar nk melahap...

After all have been done....Finished...Licin~~

Take the opportunity to have a group photo...cam ala2 cover album plak...
p/s: Thanx to you guys for the nice trip...n dinner too... :)
Read More ..
2:59 PM

Tag mengetag...

Hurmm...setelah sekian lama x wat bnde nie...
kli nie kne le plak...
xpe laa...aku redha...hahaa...
Since dh kne tag nie...
aku wat jer la mne yg termampu...

" AdaLah Baik sEkiraY anda menuLis 15 Perkara yg oraG xtau sEmaSa keciL anda, dihujuG entry, anDa harus memiLih 7 orG untuk di tag"

1. Dilahirkan di Hospital Daerah Teluk Intan

2. Dijaga dan dibesarkan oleh Mak Teh (Mak Sedara) smpi umur bpe tah...x igt...

3. Sudah mula membaca ketika berumur 4 tahun...bc srt khabar dan lain-lain...(skrg bapakla malas nk membaca...hahaa..)

4. Sudah berkhatan ketika beumur 4 thn lbey...

5. Pernah jatuh dari buaian ketika tadika...terkoyak kulit kepala...tapi takut nk jahit...meraung semahu-mahunya di klinik...seb baek mama keja kt klinik tue...x yah jahit.. :)

6. Amatlah sensitif sewaktu kecil...(dh besa nie pon sensitif lg kot...hahaa...)

7. Seorang pengawas sekolah merangkap ketua pelajar ketika sekolah rendah...

8. Seorang yg cemerlang dalam bidang akademik...tetapi tidak sukan...hahaa...

9. Sgt takut mandi di bilik air yg ada kolah air (yg dipenuhi air)...takut antu air..

10. Pandai bermain permainan tradisional seperti guli, congkak, batu seremban, jengkek (ting-ting)...men zeropoint... :)

11. Pernah mencuri di satu kedai...tp bkan utk diri sendiri...

12. Juga terlibat dgn cinta-cinta monyet...(tp bkan bercinta dgn monyet...:P)

13. Amat suka kpd nyanyian...tp lpas baligh dh x ske...sore dh x sdap....hahaa...

14. Suka berkubang di dalam parit bersama2 sepupu sepapat...

15. Pernah jatuh di papan gelongsor dan tergeliat bahu...(nk sgt men walopon ujan)

Orang yg ingin di tag:

Emberg
Ieralee
Abg Aisyam
Mat Spawn
Pikah
HamidiYusoff
SyamilYahya
Read More ..
6:47 PM

Dosa-dosa lampau

Ketika aku keseorangan...
Ketika sedang aku menuju ke satu destinasi..
sesuatu terlintas di fikiran...
"Kalau la aku mati sekarang...kat mana la tempat aku yer?"
"Kalau la aku dilenyek lori2 besar nie...tah sempat ke tak aku mengucap...(nauzubillah)"
Bermacam2 terlintas di fikiran...
Lantas aku pon berfikir sejenak...

Kisah2 lalu yg masih menghantui diri...
Memang sukar aku lupakan...
Aku akui...aku memang insan lemah...
Insan yg tidak kuat...
Insan yg tidak mantap...
dan pelbagai lagi kelemahan tentang diriku...
Aku akui kesilapan yg telah dilakukan...
Aku tidak mahu lagi mengingatinya...
Aku mahu buang sejauh-jauhnya...
Aku ingin bangkit dari kesilapan lalu...
Aku ingin berubah dari kehidupan lalu...
Aku ingin mengubah diri ini...
Berubah menjadi insan yg lebih baik...
Berubah menjadi insan yg kuat...
Berubah menjadi insan yg lebih sempurna...
Semoga apa yg diharapkan ini...
dapat direalisasikan...

"Ya Allah...Kau ampunkanlah dosa-dosaku...Kau ampunkanlah dosa-dosa besarku...Kau ampunkanlah dosa-dosa kecilku...aku memohon kepada-Mu...Kau berikanlah hidayah dan petunjuk-Mu kepadaku...Kau berikanlah kekuatan kepada ku...Kau kurniakanlah iman yg mantap kepadaku...Kau lindungilah aku dari segala godaan dan bisikan syaitan yg dilaknat-Mu...Kau peliharalah aku dari segala ancaman dan bahaya yg mendatang...Kau limpahkan lah rahmat-Mu kepadaku...Kau hiasilah diriku dengan cahaya keimanan-Mu...Amin~~"

Semoga selepas ini...
Sekiranya Kau mentakdirkan aku mati...
Kau matikanlah aku dalam keimanan...
Aku redha dengan takdir-Mu...
Aku redha dengan ketentuan-Mu...

Kepada semua rakan dan taulan...
Maafkan lah kesalahan ku...
Maafkan lah kesilapan ku...
Maafkan lah kekhilafan ku...
Aku hanya insan biasa yg lemah...
Read More ..