2:00 PM

Intuisi

Intuisi atau bahasa lain nya gerak hati..
Dah lama nak buat post pasal nie.
Tapi dari hari ke hari..
Asyik tangguh jer...
Tak tertulis plak..
Kali nie..paksa jugak tulis.
Walaupun ada assignment yg menanti utk disiapkan dan di'submit' esok..
Takpe..lepas siap nie..
Sambung assignment...


Intuisi atau gerak hati nie..
mostly semua pernah alami kot..
Aku sendiri pon alami jgk laa..
Tapi..
tak semua gerak hati tue betul..
kadang2 tak betul jugak..
Tapi..dgn intuisi nie..
Kdg2 dpt tgk spt ada suatu keajaiban yg berlaku..
Memang tak mustahil utk berlaku..
Kerana segalanya telah ditentukan oleh Allah..
Itu adalah benar dan sudah pasti akan kebenarannya..
Kadang2 kita terlalu percayakan intuisi nie..
Akibatnya..
Kalau baik..Alhamdulillah laa..
Kalau tak baik??
Innalillah..
Kaum Hawa/Ibu dikatakan mempunyai intuisi/gerak hati yg kuat..
Sejauh mana kebenarannya..x tau laa..
Tapi pernah jd situasi nie..

"Aku bwk motor pegi kedai..on the way nak sampai kedai...eksiden dilanggar oleh keta..alhamdulillah la xla teruk sgt..luka ringan jer...lpas tue sambung perjalanan pegi kedai dan beli brg...balik umah bgtau eksiden ngan keta...lpas tue mama ckp.."patut la rasa mcm x sedap ati.."

Situasi tue menunjukkan yg kaum ibu ini memiliki gerak hati yg kuat terutama apabila melibatkan ahli keluarga terdekat..
tapi tak tau la sejauh mana keberkesanannya kat org lain kan..

Aku pon ada alami beberapa situasi..
And currently I found out that my intuition is not that correct..
It turned to be the other way round..
Takpe laa..
dah nama pon gerak hati je..hehee...
Tue jer kot nak tulis..
Dah bley sambung wat assignment..

Chiowww~~~



p/s: Ada dua keja nak kena siapkan utk esok..

0 comments: