11:52 PM

Current Life

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Fuhh..lama tidak update ini blog...berhabuk suda...nda apa2 la..bukan ada orang baca pon..hanya utk catatan sendiri saja bha..

Uiks..apsal slang tulisan pon dah lain macam nie? kenapa ada 'bha' plak kat belakang nie?
Selalunya..orang Sabah je yg cakap macam tue..Haa...nie nak cerita la nie..

Setelah beberapa lama tak update..ini kali aku kasi update bha..kalau nda ada orang baca...nda apa..aku nda kisah bha..hahaa...

Aku cerita la serba sedikit kronologi perjalanan hidup sejak bulan Oktober tempoh hari...

9 Oktober.
 Tarikh aku bergraduasi..seramai 71 orang rakan2 TEYL Cohort 5 termasuk aku berjaya menamatkan sesi pembelajaran selama 6 tahun...fuhhhh...what a long journey...apa2 pon...tahniah kepada semua kerana kita berjaya mengharungi 6 tahun iaitu sejak 2006 hinggalah 2012 dgn jayanya..Pelbagai kenangan dan cerita terukir selama 6 tahun di IPG dan juga UUM...akan aku abadikan segala kenangan tersebut dlm kotak memori..

Nie ada sikit gambar sekitar Majlis Konvokesyen ke-25 tempoh hari... 


My Family n I

Me-self ^_^

My beloved TEYL Cohort 5

Yeayyyyy~~

Some of the boyz

Depan DMAS


Selepas lepak beberapa hari di UUM, terus gerak ke Penang..di Penang...lepak2 kejap kt Recsam...jalan sini sana kejap...then gerak ke KL ngan Nuga n Jang..konon2 nya nak jenjalan la..makan angin...

12 Oktober.
Berjalan2 di sekitar Kuala Lumpur...mengambil keputusan utk ke Muzium Negara..tgk la pameran bomoh2 dan rawatan tradisional...tgh dok syok2 layan kat muzium tue...ada panggilan/sms yg bgtau suruh check tpt interim...pakat dok call laa...lepas2 call...dpt pulak msg...haa..memang terbaiklah...Penempatan interim..Sabah..daerah Nabawan..masing2 dah serabut...yer la..nak kena lapor diri by 16 Oktober...ada beberapa hari lagi...dgn nak cari tiket...nak balik hometown lg..nak kemas2 barang lg...semuanya berlaku dgn pantas...

Malam berjalan di I-City

Snap..snap..snap...



16 Oktober.
Inilah pesawat yg membawa aku ke Negeri di Bawah Bayu..aku gerak pagi tue dgn Nuga n Fateen..ktorg smpi di KK lebih kurang pukul 10.30pg mcm tue..sampai sana..org PPD hntr org utk jemput kami...maka kami pon di bawa ke PPD Nabawan...kami lapor diri lebih kurang jam 5.00 ptg...menempuh perjalanan yg panjang...phewww...


Sabah nie best.. :)

I love Sabah..hehee...mula2 mcm rasa janggal sikit dgn perbezaan keadaan sekeliling dgn semenanjung..bukan apa...pukul 6.00 ptg dh start gelap...nnt kol 7.00..dah isyak kt sana..kol 9.00 mlm pon dah rasa mengantuk...dan lagi pulak..Subuh pukul 4.40pg...awal sungguh...dan bila jam menunjukkan pukul 6.00pg...keadaan kt luar dah mula cerah..dan terang benderang...

Kat sini letak sikit la gambar2 waktu kt Sabah aritue..

Pagi-pagi yg berkabus

Jambatan gantung

Di Kimanis

Tambunan

Jalan berkabus..
Jadinya...itu lah serba sedikit perjalanan hidup utk beberapa ketika ini...nnt akan ada update yg menyusul...bila dah mula update nie..konon2 nnt rajin la nk update lg..hahaa...
Semoga berjumpa lagi...


0 comments: