7:24 PM

Tabiat Manusia

Aku kurang mengerti..kenapa ada segelintir manusia yg nk kata x reti bahasa..x tau berfikir..
tp student universiti..belajar kt U kot...
dah la tgh dilanda masalah..
bleh la plak buat tabiat yg dirasakan kurang berhemah utk dilakukan pada waktu nie..


Spt yg semua sedia maklum...
kita di UUM mmg mempunyai masalah air..
since last sem lg kn masalah air nie..
rs nya..mmg mslh nie akan berlarutan...
smpi bila tue tatau laa..maybe bila nk dkat pilihan raya br ok kot...
dah tau xdak air tue..jgn la dok wat tebiat2 yg kurang berhemah..
Antaranya..

*Mencuci kenderaan (sama ada motosikal mahupun kereta)
*Basuh baju 2 baldi..
*Basuh kasut sukan..

Adoi laa..come on laa..
waktu xdak air nie la kau sebok nk basuh segala bnda yg kau ada...
waktu xdak air nie jgk la sebok kau nk cuci kipas...
selama nie tyme air ok..x plak kau nk basuh kipas segala...
Tolong la paham situasi skrg nie..
klu air byk..xpe laa..xde la ralat sgt..
nie tyme tgh2 kritikal nie..
sebok la plak nak buat tue..nk buat nie...
nnt2 tyme air byk..kau buat la semua2 tue yer..
sila consider org lain sama..
Inilah tabiat manusia...
bila jd cmnie...sebok nk buat mcm2...
aku igt bnda2 nie berlaku kt blok laki je..
rupa2 nya..kt blok pompuan pon lbey kurang sama jgk..
malah tidak kurang hebatnya ngan kaum laki nie..
Cik Nana dan juga Cik Ayuni ada merencanakan di dlm blog mereka..
perihal perkara yg berlaku dlm blok kediaman mereka...
pesanan buat semua..dan juga kpd diri sy sndri..

SILA JIMATKAN AIR..TOLONG MINIMUMKAN PENGGUNAAN AIR DI SAAT KETIADAAN AIR INI!!


p/s: Buat la empangan satu kt UUM nie..

5 comments:

KinosKoko said...

kan..huh..marah ni..adeyh la...budak2 unibersiti semua..harap maklum la

MohdIzwan said...

KinosKoko: tue laa..adoii..

mr.hakim said...

aku pon geram gak...tmbah part basuh keta...aku xley terima!! bodoh!!

MohdIzwan said...

mr.hakim: tau xpe...tyme xde air nie la dok sebok nk basuh keta...pi la basuh kt luaq nun..

KaRim j.b said...

salam..biasa la der..dh nme tabiat manusia..bkn kira spe kn..